Pijete kavu prije doručka? Nije najbolja ideja, ali uz doručak je

By
Kava prije doručka štetna je posebno ako ste loše spavali. Popijete li je tek nakon doručka, to može biti bolje za održavanje zdrave razine šećera u krvi, tvrde istraživači

Kontrola šećera u krvi je oslabljena ako je prva stvar s kojom započinjete dan šalica kave, pokazalo je novo istraživanje  Centra za prehranu, tjelovježbu i metabolizam sa Sveučilišta Bath. To se posebno odnosi na jutra nakon neprospavane noći, pokazuje studija objavljena u British Journal of Nutrition.

– S druge strane, popijete li kavu iza doručka, to može biti bolje za održavanje zdrave razine šećera u krvi. Ovo može imati važne zdravstvene beneficije za sve nas – kaže u izvješću profesor James Betts, jedan od direktora Centra za prehranu, tjelovježbu i metabolizam Sveučilišta Bath, koji je nadzirao studiju, donosi Fox News.

Studijom je bilo obuhvaćeno 29 muškaraca i žena, a praćeni su tijekom tri različita eksperimenta preko noći. Sudionici su  imali jednu noć neometanog sna, a zatim su ujutro prvo popili zašećereno piće, pa kavu.

Potom su imali noć poremećenog sna, uz buđenje svakih sat vremena po pet minuta, te  ujutro popili slatko piće i potom kavu. Na kraju su proveli još jednu ugodnu i noć isprekidanog sna, nakon čega su prvo popili kavu, pa 30-ak minuta kasnije i zaslađeno piće. Svaki puta izmjeren im je šećer u krvi, prije i nakon što su nešto unijeli u organizam.

Prema studiji, kad su sudionici prvo popili kavu, razina glukoze u krvi povećala se za oko 50 posto nakon što su popili ‘doručak’. Međutim, kad su sudionici prvo popili zamjensko piće za doručak i obrok, nije izgledalo da postoji negativan učinak na razinu glukoze ili reakcije na inzulin.

Iako je studija bila ograničena i potrebna su daljnja istraživanja učinaka kofeina ujutro na metabolizam, rani nalazi sugeriraju da bi pijenje kave prvo moglo ograničiti sposobnost tijela da prerađuje šećer odmah nakon toga.

– Moramo saznati mnogo više o učincima spavanja na naš metabolizam, među ostalim i to koliki je poremećaj spavanja potreban da bi se poremetio metabolizam i koje su dugoročne posljedice toga, kao i kako vježbanje, na primjer, može pomoći u suočavanju s nekim od tih promjena – kaže glavni istraživač Harry Smith u Bathu.

Ukratko, svi oni koji ujutro imaju mantru ‘ne približavajte mi se dok ne popijem kavu’. možda će ju promijeniti u ‘ne približavajte mi se dok nešto ne prigrizem’, kako bi očuvali zdravlje.  /24sata.hr/

You may also like

Hot News