PELJEŠKI MOST Gotova trećina posla, a ovaj mjesec počinje i gradnja pristupnih cesta

By

Kineski radnici već su obavili više od trećine posla na Pelješkom mostu. Ovoga mjeseca, nakon čišćenja trase i probijanja pristupnih putova, ozbiljniji radovi počinju i na pristupnim cestama.

U Hrvatskim cestama kažu da su od izvođača radova China Road and
Bridge Corporation (CRBC) dobili potvrdu da će prvih 29 segmenata
rasponske konstrukcije prema gradilištu mosta krenuti 25. siječnja,
odnosno na kinesku novu godinu. Pri tome je predviđeno da će brodovi s
građevinskim materijalom do Hrvatske maksimalno putovati 35 dana, no
očekuje se da će na gradilište stići u kraćem roku. Tako se predviđa da
će prvi segmenti rasponske konstrukcije biti isporučeni u drugoj
polovini veljače.

Kinezi u gradnju Pelješkog mosta uvedeni potkraj srpnja 2018. godine

Na kopnenom S2 pak prošli mjesec ugrađen je samozbijajući beton u
treći i četvrti segment stupa. Završena je ugradnja predgotovljenih AB
oplata na vrh stupa. A trenutačno se postavlja armatura za izradu oplate
završnog segmenta. Na ostalim stupnim mjestima u tijeku su bušenja i
iskop tla iz pilota, izrada armaturnih koševa i betoniranje pilota,
armiranje i betoniranje naglavnica pilota.

Kinezi su u gradnju Pelješkog mosta uvedeni potkraj srpnja 2018., a
ukupna je vrijednost dosad izvedenih radova, prema podacima Hrvatskih
cesta, 619,9 milijuna kuna. A to znači da je na budućem mostu obavljeno
više od trećine predviđenih radova s obzirom na to da je ukupna
ugovorena cijena njegove gradnje 2,08 milijardi kuna. CRBC se obvezao da
će most sagraditi u roku od tri godine od dana uvođenja u posao, a to
znači do kraja srpnja 2021.

Na gradilištu Pelješkog mosta trenutačno je 629 radnika, od čega su
132 radnika tehničko i pomoćno osoblje, a ostali su radnici strojari i
mornari na brodovima. Što se tiče strojeva i opreme, na gradilištu su,
među ostalim, po tri toranjske i portalne dizalice te tri dizalice za
ugradnju betona. Za gradnju mosta se trenutačno koristi 21 plovilo, i to
plovne dizalice, barže za prijevoz elemenata konstrukcije, trajekti,
remorkeri i klapete te brodovi za prijevoz osoblja, piše Večernji list.

Počinje i gradnja pristupnih cesta

Što se pak tiče gradnje pristupnih cesta, dionice Duboka –
Sparagovići/Zaradeže, izvođač radova, austrijski Strabag, 13. studenoga
2019. uveden je u posao. Prema podacima HC-a, izvođaču je službeno
predana projektna dokumentacija, lokacijska i građevinska dozvola, a on
je dostavio na ovjeru vremenski plan radova koji se pregledava. Do kraja
prosinca Strabag je započeo s organizacijom gradilišta, čišćenjem trase
i probijanjem pristupnih putova, a s ozbiljnijim građevinskim radovima
počinje ovaj mjesec.

Grčki Avax je pak dobio gradnju stonske obilaznice, poddionice Sparagovići/Zaradeže – Prapratno i Prapratno – Doli, a u posao je uveden 5. prosinca. I Avaxu je službeno predana projektna dokumentacija, lokacijska i građevinska dozvola, a ta tvrtka dostavila je na ovjeru vremenski plan radova, koji trenutačno pregledavaju predstavnici inženjera i Hrvatskih cesta. Avax je do kraja prosinca 2019. započeo organizaciju gradilišta, a ovaj mjesec započinje i s pripremnim radovima.

izvor:direktno.hr

You may also like

Hot News