<

PELJEŠKI MOST Gotova trećina posla, a ovaj mjesec počinje i gradnja pristupnih cesta

Kineski radnici već su obavili više od trećine posla na Pelješkom mostu. Ovoga mjeseca, nakon čišćenja trase i probijanja pristupnih putova, ozbiljniji radovi počinju i na pristupnim cestama.

U Hrvatskim cestama kažu da su od izvođača radova China Road and Bridge Corporation (CRBC) dobili potvrdu da će prvih 29 segmenata rasponske konstrukcije prema gradilištu mosta krenuti 25. siječnja, odnosno na kinesku novu godinu. Pri tome je predviđeno da će brodovi s građevinskim materijalom do Hrvatske maksimalno putovati 35 dana, no očekuje se da će na gradilište stići u kraćem roku. Tako se predviđa da će prvi segmenti rasponske konstrukcije biti isporučeni u drugoj polovini veljače.

Kinezi u gradnju Pelješkog mosta uvedeni potkraj srpnja 2018. godine

Na kopnenom S2 pak prošli mjesec ugrađen je samozbijajući beton u treći i četvrti segment stupa. Završena je ugradnja predgotovljenih AB oplata na vrh stupa. A trenutačno se postavlja armatura za izradu oplate završnog segmenta. Na ostalim stupnim mjestima u tijeku su bušenja i iskop tla iz pilota, izrada armaturnih koševa i betoniranje pilota, armiranje i betoniranje naglavnica pilota.

Kinezi su u gradnju Pelješkog mosta uvedeni potkraj srpnja 2018., a ukupna je vrijednost dosad izvedenih radova, prema podacima Hrvatskih cesta, 619,9 milijuna kuna. A to znači da je na budućem mostu obavljeno više od trećine predviđenih radova s obzirom na to da je ukupna ugovorena cijena njegove gradnje 2,08 milijardi kuna. CRBC se obvezao da će most sagraditi u roku od tri godine od dana uvođenja u posao, a to znači do kraja srpnja 2021.

Na gradilištu Pelješkog mosta trenutačno je 629 radnika, od čega su 132 radnika tehničko i pomoćno osoblje, a ostali su radnici strojari i mornari na brodovima. Što se tiče strojeva i opreme, na gradilištu su, među ostalim, po tri toranjske i portalne dizalice te tri dizalice za ugradnju betona. Za gradnju mosta se trenutačno koristi 21 plovilo, i to plovne dizalice, barže za prijevoz elemenata konstrukcije, trajekti, remorkeri i klapete te brodovi za prijevoz osoblja, piše Večernji list.

Počinje i gradnja pristupnih cesta

Što se pak tiče gradnje pristupnih cesta, dionice Duboka – Sparagovići/Zaradeže, izvođač radova, austrijski Strabag, 13. studenoga 2019. uveden je u posao. Prema podacima HC-a, izvođaču je službeno predana projektna dokumentacija, lokacijska i građevinska dozvola, a on je dostavio na ovjeru vremenski plan radova koji se pregledava. Do kraja prosinca Strabag je započeo s organizacijom gradilišta, čišćenjem trase i probijanjem pristupnih putova, a s ozbiljnijim građevinskim radovima počinje ovaj mjesec.

Grčki Avax je pak dobio gradnju stonske obilaznice, poddionice Sparagovići/Zaradeže – Prapratno i Prapratno – Doli, a u posao je uveden 5. prosinca. I Avaxu je službeno predana projektna dokumentacija, lokacijska i građevinska dozvola, a ta tvrtka dostavila je na ovjeru vremenski plan radova, koji trenutačno pregledavaju predstavnici inženjera i Hrvatskih cesta. Avax je do kraja prosinca 2019. započeo organizaciju gradilišta, a ovaj mjesec započinje i s pripremnim radovima.

izvor:direktno.hr

Dragan Vidović

Dragan Vidović je rođen 8. listopada 1992. Osnovnu i srednju školu zavšio je pri Katoličkom školskom centru "Sveti Pavao" odličnim uspjehom. Daljnje školovanje nastavlja 2011. upisujući povijest pri Filozofskom fakultetu Univerziteta u Sarajevu, gdje je završio Prvi ciklus studija obranivši završni diplomski rad pod nazivom "Ivan Franjo Jukić-život, nacionalnost, putopisi i odnos s Omer-pašom Latasom". Nakon završenog master studija, magistrirao je povijest 20.st. na temu "Udruženje katoličkih svećenika Dobri pastir (1949.-1965.).

Read Previous

Preokret Hrvatske u drami nad dramama s Njemačkom: Kauboji u polufinalu Eura!

Read Next

Digitalizacija bankarstva u BiH, građani će uskoro otvarati račun videopozivom

Follow On Instagram